جامپ باکس

جامپ باکس

انواع جامپ باکس در جنس ها و ابعاد متفاوت ، معمولا به صورت مکعب های از 10 تا

توضیحات این دستگاه

جامپ باکس چیست ؟

جامپ باکس یا سافت باکس کراس فیت نوعی وسیله ای برای ورزش پلایومتریک است که به توجه به اندازه ی آن شرایط پرش در ارتفاع های متقاوت برای ورزشکار فراهم میسازد.

قبل از اینکه به سراغ توضیح بیشتر در باره ی این وسیله ی کراس فیت برویم ، بهتر است کمی راجب پلایومتریک بگوییم.

پلایومتریک به تمریناتی گفته که عضلات را در کوتاه ترین زمان به حداکثر توان خود میرساند. این ورزش بر روی قدرت پرش انسان تمرکز دارد.

از آن جایی که ورزش کراس فیت تلفیقی از چند ورزش قدرتی دیگر است ، این وسیله نیز در وسایل کراس فیت قرار میگیرد.

باکس جامپ باعث میشود سرعت و قدرت پاهای شما در زمان کمی افزایش زیادی پیدا کند !

Plyo soft box که نام دیگر این وسیله است جعبه ای است در جنس ها و اندازه های متفاوت که برای افزایش قدرت پرش مورد استفاده قرار میگیرد.

جنس آن میتواند از چوب ، فوم ، چرم ، ابر و فلز باشد و ارتفاع آن از ۱۰ تا ۱۰۰ سانتی متر نیز وجود دارد.

سوالات متداول


 

اسم یا اسامی این سازه بدنسازی چیست؟

جامپ باکس

سافت باکس کراس فیت

Jump Box

Plyo soft box

برای تقویت چه عضلاتی کاربرد دارد؟

عضلات اصلی هدف : چهار سر ران

عضلات فرعی : عضلات همسترینگ ، سرینی

کدام حرکات را با آن میتوانیم اجرا کنیم؟

لانگز با باکس جامپ

اسکوات با باکس

پرش تک پا

پرش پهلو به پهلو

و برخی حرکات دیگر …

آیا مدل های دیگر و مشابهی دارد؟

این باکس در جنس های مختلف و ابعاد متفاوتی در بازار موجود میباشد.

برای استفاده بهتر از این سازه چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

از محکم بودن باکس و نیز محل قرار گیری آن به طوری که جا به جا نشود اطمینان حاصل کنید.

هنگام پریدن روی آن سعی کنید در وسط باکس فرود بیاید تا باکس از طرفین از زمین جدا نشود .

اندازه های استاندارد این سازه چه سایز هایی میباشد؟

معمولا به صورت یک مکعب در ارتفاع ۱۰ تا ۱۰۰ سانتی متر وجود دارد.

بهترین مدل این سازه تولید کدام برند و کارخانه میباشد؟

بهترین مدل جامپ باکس توسط کارخانه ی روگ فیتنس آمریکا ساخته شده است.

 

آموزش حرکت اسکوات با باکس :

  1. باکس را روی سطح صافی قرار دهید .
  2. پاهای خود به عرض شانه هایتان باز کنید و کمی با فاصله از باکس بایستید.
  3. با خم کردن زانو از روی زمین به طوری که جفت پای شما وسط باکس فرود بیاید بپرید.
  4. برای فشار بیشتر در حالی که کمرتان صاف و از زانو خم شده اید کمی مکث کنید.
  5. به حالت اولیه ی حرکت بازگردید.
  6. این حرکت را به میزان ذکر شده در برنامه ی خود تکرار کنید.

 

در ادامه آموزش تصویری کار با این سازه را خواهید دید.

 

عکس های جامپ باکس


 

فیلم استفاده از سافت باکس کراس فیت


 

اشتراک گذاری:
مشاوره رایگان 09120804380
شما این فرصت را دارید تا قبل از خرید دستگاه بدنسازی یک جلسه با ما مشاوره داشته باشید و از ضررهای احتمالی جلوگیری نمایید.

ارسال دیدگاه